ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK (ÁSZF)
Cég: Tetőfutár Centrum KFT.
Cím:3359 Tenk Erdőtelki út 69.
Adószám:32661374-2-10
Telefonszám: +36702441679
E-mail cím: tetofutarcentrum@gmail.com
1. Bevezetés
A jelen Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban: „ÁSZF”) az Tetőfutár Centrum Kft., (továbbiakban: „Szolgáltató vagy Cég”) által értékesített cserepeslemezek, trapézlemezek és faanyagok értékesítésére vonatkozóan tartalmazzák a felek jogait és kötelezettségeit.
A jelen ÁSZF a Szolgáltató és a Vásárló (továbbiakban: „Vásárló vagy Megrendelő”) közötti jogviszonyra vonatkozik, és minden vásárlás, megrendelés, valamint szolgáltatás igénybevétele előtt a Vásárló számára érvényes.
2. A Szolgáltató által kínált termékek
A Szolgáltató az alábbi termékeket értékesíti:
- Cserepeslemezek
- Trapézlemezek
- Csatornarendszerek
- Faanyagok (pl. fűrészáru, Bramac léc, lambéria stb.)
A termékek minőségét, típusát és egyéb jellemzőit a Szolgáltató weboldalán, árlistáján vagy egyedi ajánlatában található információk tartalmazzák.
3. Megrendelés és szerződéskötés
3.1. A Vásárló a termékek megrendelését telefonon, e-mailben vagy személyesen a telephelyen adhatja le.
3.2. A megrendelés Vásárló által előleg befizetéssel jön létre, amelyet a Szolgáltató visszaigazolása követ.
3.3. A Szolgáltató fenntartja a jogot a megrendelés visszautasítására, amennyiben a megrendelés nem teljesíthető, vagy a termékek készlete nem elegendő.
3.4. A megrendelés a teljes vételár minimum 10% előleg befizetésével jön létre.
A megrendelés minden esetben az árajánlatra épül, amelynek tételeit és jellemzőit (például mennyiség, méret, szín, bevonat, vastagság, tartozékok stb.) az ajánlatot a vásárló ellenőrzi. Amennyiben árajánlatunkat az ajánlatot kérő fél megfelelőnek találta, a Tetőfutár Centrum elindítja a megrendelést és tájékoztatja a Vásárlót a várható beérkezésről.
A megrendeléshez szükséges adatok:
- Számlázási név
- Számlázási cím
- Kapcsolattartó telefonszáma
- Szállítási cím (kiszállítás esetén)
- Cég/egyéni vállalkozó esetében: adószám (legalább az első 8 karakter)
- Fizetési feltétel megjelölése (lentiek szerint)
- Kitöltött FAD-nyilatkozat
A beérkezett megrendelésről minden esetben e-mailben küldünk visszaigazolást, amelyet a Vásárlónak gondosan át kell néznie, hogy elkerülje az esetleges hibákat vagy tévedéseket a rendelés feldolgozásában, hiszen ez mindkét fél érdeke. Amennyiben a visszaigazolással kapcsolatban nem érkezik módosítási vagy javítási kérés, és a megrendelés az előleg megfizetésével érvényessé válik, az így visszaigazolt rendelést tekintjük véglegesnek.
4. Teljesítés
4.1. A szállítás akkor tekintendő teljesítettnek, amikor az árut hiánytalanul, a teljesítés megállapodás szerinti helyén, Megrendelő részére igazolható módon átadták. A teljesítés időpontja: az általános szállítási feltételek hatályának lejárati időpontját legfeljebb 30 nappal haladhatja meg. Megrendelő előteljesítést elfogad. Megrendelő köteles a lerakodás pontos helyét, az áruátvételért felelős személy nevét és elérhetőségét a szállítás előtt időben, emailben vagy telefonon a Cégnek megadni. Az áru lerakodásához szükséges feltételeket (lerakodáshoz szükséges hely, legalább 2,3 személy a pakoláshoz) Megrendelő biztosítja, a lerakodást, kivéve külön szerződés esetén, amennyiben a szerződés a lerakodásra is kitér. Megrendelő köteles az áru lerakodását megkezdeni a szállítójármű helyszínre érkezését követő fél órán belül, illetve az áru lerakodását befejezni az azt követő 1 órán belül. Ezen felül minden megkezdett órát állásidőként a Cég jogosult a Megrendelő felé továbbszámlázni.
4.2 Amennyiben előre nem látható okok miatt a gyártó Cég nem tudja legyártani a már visszaigazolt megrendelést, a Tetőfutár Centrum Kft. azonnal felveszi a kapcsolatot a Megrendelővel, akivel egyeztet a további lépésekről. A Megrendelő eldöntheti, hogy megvárja a gyártást vagy másik szint, bevonatot, formát választ vagy visszakapja a befizetett előleget.
5. Árak és fizetési feltételek
5.1. A termékek árát a Szolgáltató érvényes árlistája tartalmazza. Az árak lemezek esetén Cégek vagy 2-es adószámmal rendelkező vállalkozások számára nettóban történik.
Magánszemélyek esetében bruttóban és az ÁFÁ-t tartalmazzák.
5.2. A Vásárló a termékek árával kapcsolatosan a következő fizetési módok közül választhat:
- Banki átutalás
- Készpénzes fizetés
Az áfakörbe tartozó vállalkozások esetén 2015. január 1-jétől a fordított adózás szabályai szerint szükséges kiállítanunk a számlát. Ezért kérjük, hogy amennyiben még nem vásárolt Cégünknél, küldje vissza számunkra a megfelelő formanyomtatványt kitöltve. A nyilatkozatot csak az első vásárláskor kell benyújtani. (honlapra feltölteni a formanyomtatványt FAD-os nyilatkozatot szerkeszthető formában)
5.3. Az árak módosításának jogát a Szolgáltató fenntartja, azonban a már megrendelt termékek árát nem változtatja meg. A fizetéssel kapcsolatosan felmerülő bankköltségeket mindegyik fél maga viseli.
Fizetési késedelem esetén a Cég a kiszállításokat visszatartsa és/vagy áruszállítást csak a kiegyenlítés után teljesíti.
Az árak forintban (HUF) értendők. Az árak minden esetben megegyeznek a vonatkozó szerződésben vagy annak mellékleteként rögzített nettó árakkal + a mindenkori vonatkozó ÁFA-val. Szerződés hiányában az aktuális listaár vagy a vonatkozó árajánlat lép érvénybe. Eltérő kikötések hiányában az árak az áru ellenértékét, költségeit tartalmazó árak. A Tetőfutár Centrum Kft. fenntartja a jogot arra, hogy üzleti megfontolásokból vagy az alábbi körülmények hatásának tényleges mértékéig egyoldalúan módosítsa az árakat, ha – jogszabály, hatósági rendelkezés, illetve azok változásai azt indokolttá teszi(k), a szerződéskötés után olyan tény vagy körülmény következett be, amelyre a szerződés megkötésekor az elvárható gondosság mellett sem lehetett számítani. Ha a Tetőfutár Centrum Kft. tévesen tünteti fel az árat, és érkezik megrendelés az adott termékre, de a szerződéskötés még nem történt meg, az Tetőfutár Centrum Kft. az ÁSZF következő bekezdésben leírt eljárást követi. Hibásan feltüntetett árnak minősül az olyan ár, amely hibás számításon alapul. Hibás ár feltüntetése esetén a Tetőfutár Centrum Kft felajánlja az Áru valós áron történő megvásárlásának lehetőségét, mely információ birtokában a Vásárló eldöntheti, hogy megrendeli valós áron a terméket, vagy minden hátrányos jogkövetkezmény nélkül lemondja a megrendelést.
6. Szállítás és teljesítés
6.1. A Cég a termékeket a Vásárló által megadott címre szállítja. A szállítási határidők az aktuális készlettől függően változhatnak. A szállítási költséget nem tartalmazza a megrendelt termékek ára.
6.2. A szállítás költségeit a Vásárló viseli, kivéve, ha másképp állapodtak meg a felek.
6.3. A termékek átvételekor a Vásárlónak ellenőriznie kell azok állapotát. A szállítást követően a termékek esetleges sérüléseiért a Cég nem vállal felelősséget.
6.4. A Vásárló a megrendelt termékeket személyesen is átveheti a Cég telephelyén vagy saját költségén el is szállítathatja.
7. Garancia és szavatosság
7.1. A Cég a termékekre garanciát vállal, amely a gyártási hibákra vonatkozik.
A garancia bevonatonként, vastagságonként változik lemez termékek esetében. Fényes bevonat esetén 2-10 év, Matt bevonat esetén általánosan 15 év, Neomatt vagy Grande matt bevonat esetén 30év.
8. Reklamáció
8.1. Amennyiben a Vásárló hibát észlel a terméken, azt haladéktalanul jeleznie kell a Cégnek a vásárláskor vagy a kiszállításkor. A reklamációk kezelésére a Cég az alábbi lehetőségeket kínálja:
- Termékcsere
- Visszatérítés
8.2. Amennyiben a Vásárló biztosítja a szállítást a Cég semmilyen reklamációt nem fogad el az esetleges szállításkor keletkező sérülésekről.
Amennyiben a kivitelezés nem szakszerűen valósul meg, (például a lemezek flex-el történő vágása) a garancia érvényét veszti.
A beépített, hibás termékek leszerelésének, illetve az esetleges csere termék újbóli beépítésének költségei nem terhelik a Céget.
8.3. Minőségi kifogást a Megrendelő a Cégnek írásban a minőségi kifogás konkrét megfogalmazásával, a teljesítéstől számított 15 napon belül jelenthet be. A Cég a mennyiségi és minőségi kifogást köteles haladéktalanul megvizsgálni és arra írásban, a kifogás beérkezésétől számított 15 munkanapon belül, érdemi választ adni. Amennyiben az érdemi válaszadási kötelezettségét a Cég elmulasztja a reklamáció elfogadottnak tekintendő.
A Cég köteles a szóbeli panaszt azonnal meghallgatni és indokolt esetben haladéktalanul intézkedni annak megoldásáról.
9. Elállás
9.1 Tetőfutár Centrum Kft. jogosult a szerződéstől írásban egyoldalúan elállni, illetve a szerződést azonnali hatállyal felmondani, amennyiben tudomására jut, hogy Megrendelő csődjét, felszámolását, végelszámolását elrendelték.
Amennyiben a megrendelést nem veszi át az ügyfél 30 napon belül a befizetett előleget nem áll módunkban visszafizetni.
10. Záró rendelkezések
Jelen szerződésben nem szabályozott kérdésekben a magyar jog, elsősorban a Polgári Törvénykönyv és az egyéb vonatkozó jogszabályok rendelkezései az irányadóak. Felek megállapodnak abban, hogy az esetlegesen felmerülő vitás kérdéseket egymással tárgyalásos úton rendezik. Amennyiben ez nem vezet eredményre, érdekeiket peres úton, értékhatártól függően a Egri Járásbíróság illetékességét kikötve érvényesítik. Megrendelő a Szerződés aláírásával egyúttal nyilatkozik aláírási jogosultságának meglétéről.
A jelen ÁSZF 2025. január 24. napján lép hatályba.